czwartek, 7 lutego 2013

Przepisy na kolację Walentynkową



Cześć dziewczyny!
Smakowały pączki? Ja moje już spaliłam...nie wiem jak jutro się podniosę, ale bynajmniej nie mam wyrzutów sumienia;-))

Tak jak obiecałam kilka przepisów na pyszną, romantyczna kolację we dwoje.
Zastanawiając się nad propozycjami stwierdziłam, że musi być mięsko...nie chcemy przecież usłyszeć „dobre, ale gdzie mięso”;-)) 
Ja stawiam na kurczaka, którego uwielbiam w każdej postaci;-)Ale jest też rybka i polędwica.
Za kilka dni dodam moje pomysły na deser. Przypominam też


Na początek coś super aromatycznego.


Kurczak w sosie BBQ z octem balsamicznym



1 szkl octu  balsamicznego
¾ szkl ketchupu
1/3 szkl brązowego cukru
1 ząbek czosnku – rozdrobniony
1 łyżka sosu worcester
1 łyżka musztardy Dijon
sól, pieprz

4 piersi z kury (lub  innym kawałków kurczaka)
1 łyżeczka oliwy

Wszystkie składniki sosu połączyć i zagotować. Ciągle mieszając, dopóki składniki się nie połączą. Zmniejszyć ogień do minimum i podgrzewać do czasu zredukowania sosu ok 15 min. Ostudzić.
Mięso zamarynować w ¾ sosu.  Smażyć na mocno rozgrzanej patelni przez ok 5 min z każdej strony.
Podawać z sałatką i resztą sosu BBQ.
(Jeżeli przygotujemy inne kawałki kurczaka. Po usmażeniu na paletlni, smarujemy resztą sosu i  wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy ok 20 min)

 Danie jest pyszne i bardzo aromatyczne. Sos można przygotować kilka godzin wcześniej.


Kolejna propozycja.







Teraz coś bardziej zwyczajnego, ale również pysznego



 Kotleciki z kurczaka i sera z ciastem naleśnikowym podane z warzywami duszonymi w białym winie

1 duża pierś z kury lub 2 małe
ok 150 g sera żółtego
2 jajka
1 ząbek czosnku
2-3 łyżki mąki
¼-1/3 szkl mleka
 suszone zioła- bazylia, oregano
sól, pieprz

Kurczaka i ser pokroić w kostkę. Z reszty składników zrobić ciasto naleśnikowe. Doprawić. Połączyć z kurczakiem i serem.
Smażyć jak placki ziemniaczane;-)
( Do składników można dodać wcześniej usmażone plasterki pieczarek)

Podawać wedle uznania z ziemniakami lub ryżem.

Warzywa duszone w białym winie.
2-3 małe marchewki
1 cukinia
2 ząbki czosnku
2-3 łyżki masła
¼ szkl wody
1/3 szkl wina
sól, pieprz

Warzywa pokroić w cienkie paseczki. Marchew i czosnek( pokrojony w plastereczki) podsmażyć na maśle do czasu gdy czosnek się zarumieni. Zalać wodą. Dusić ok 5 min. Dodać cukinię i wino. Doprawić sola i pieprzem. Dusić ok 3 min.
SMACZNEGO;-)





Dla odmiany rybka;-)





Mam nadzieję, że uda się Wam zachwycić drugie połowy;-)
Buziaki Ewa

21 komentarzy:

  1. wszystko pieknie wyglada i pewnie tak samo smakuje jednak ja w glowie i przed oczyma mam dzis tylko PACZKI...wiec sorrki ale do Twojego postu wroce blize 14 hehhe:)))
    buziaczki Ewus:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;-)) napawaj się i zapraszam za kilka dni;-)

      Usuń
  2. How cute and looks super delish!!!
    Great pictures as well!
    Have a fabulous time!

    Best wishes, Alexandra
    www.svetusvet.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj ja tez dziś pączków nie odmawiam : )))

    OdpowiedzUsuń
  4. Kochana czytam i czuję smak tych pyszności <3
    Na pewno wykorzystam większość z nich <3

    OdpowiedzUsuń
  5. yummy!!!

    XOXO
    Arianna

    http://aryannastyle.blogspot.it/

    https://www.facebook.com/AryannaStyle

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystko pięknie wygląda! Jak smakowicie :D

    Niestety nie obchodzę walentynek, nie czuję tego święta...

    OdpowiedzUsuń
  7. pączki smakowały bardzo dobrze :)
    jejka, ale te potrawy wyglądają cudownie mmmm.. :) zjadłabym wszystkie ^ ^

    OdpowiedzUsuń
  8. Yumm! Them valentines goodies look so yummy!
    Wondering if you would like to follow each other? :)
    Please let me know!
    yuliconversations.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. po takim jedzonku to chyba musialbym na miasto wyskoczyc na zapiekanke albo pizze i piwko zeby mnie na amory zebralo- Kozko ;-)Love U.

    OdpowiedzUsuń
  10. przez Ciebie umieram z głodu:D pierwszy zestaw pociąga mnie najbardziej

    OdpowiedzUsuń
  11. Kochana, już spaliłaś?!:) No to pamiątki po tłustym czwartku nie będzie:) Pysznie wyglądają te potrawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja kochana spalam pamiątki z calego roku, a od 3 tyg nienawidze Mel B;-))

      Usuń
  12. wygląda bardzo smakowicie;) będe probować zrobić ktorąś z potraw;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. sprobuje Kurczak w sosie BBQ z octem balsamicznym:)))) ostatnio zrobilam z Twojego przepisu - Bakłażan zapiekany z mozzarellą i pomidorami- wysmienite!!! pozdrawiam
    wszystko wyglada bardzo apetycznie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz!!! Dodaj mnie do obserwowanych , a ja na pewno dodam Ciebie!
Thanks for your comment!!! Follow me and I will follow you back!