czwartek, 31 stycznia 2013

Przekąski na Walentynki


Witajcie dziewczyny!

Zbliżają się Walentynki, więc chciałabym się z Wami podzielić smacznymi przepisami na wyjątkową kolację.

Dziś przychodzę do Was z pomysłami, na pyszne przekąski.

Następnym razem będą przepisy na danie główne i oczywiście desery.


My  w tym roku świętujemy w domu... jakoś nie znalazłam fajnej restauracji w okolicy, więc sama przygotuję coś pysznego.

Mam nadzieję, że znajdziecie coś dla siebie i wykorzystacie nie raz. Bo wiadomo najlepiej , żeby dzień Świętego Walentego był codziennie i aby każdy czuł się kochany nie tylko 14 lutego.
Także zachęcam do rozpieszczenia tych których kochacie już dziś;-)






 Bakłażan zapiekany z mozzarellą i pomidorami

1 bakłażan
2 pomidory
2 kulki mozzarelli
bazylia
2 jajka
1 wyciśniety ząbek czosnku lub troszkę czosnku w proszku
3-4 łyżki mąki

Bakłażana pokroić w plastry. Zamoczyć w jajku wymieszanym z czosnkiem i mące. Usmażyć na rozgrzanym oleju.
Mozzarellę  i pomidora pokroić w plastry.
Na platrach bakłażana ułożyć 2 warstwy pomidora, sera i bazylii i "przykryć" bakłażanem. 
Zapiec w 200 st przez ok 3-5 min.


Sałatka  Caprese  na ciepło




1 kulka mozzarelli 
2 plastry pomidora
kilka listków bazylii
1 ząbek czosnku
1 łyżka oliwy z oliwek
sól, pieprz do smaku
1 jajko
2-3 łyżki mąki

Mozzarellę pokroić w grube plastry. Czosnek przecisnąć przez praskę i wymieszać z oliwą i doprawić. Plastry sera posmarować oliwą  na to położyć pomidora i bazylię. Przykryć kolejnym plastrem sera.
Zamaczać w jajku i mące. Usmażyć na rozgrzanym oleju.
Podawać na ciepło.





Krewetki z makaronem ryżowym oraz pieczonymi warzywami 




1 cukinia
1 szkl pomidorów koktajlowych
4 ząbki czosnku
1,5 - 2 szkl oczyszczonych krewetek
1,5 szl makaronu ryżowego
bazylia
sól, pieprz
3 łyżki oliwy z oliwek
2 łyżki octu winnego
1 łyżka soku z cytryny
1 łyżka posiekanej bazylii

Makaron ugotować.
Cukinię pokroić w plastry, pomidorki na pół.Skropić łyżką oliwy i doprawić. Piec przez ok 7-10 min w piekarniku nastawionym na opcję grill.
Na rozgrzanej oliwie smażyć krewetki i czosnek pokrojony w cieniutkie plasterki ok 3-4 min. Zdjąć z patelni. Na tej samej patelni smażyć przez  1-2 min ugotowany makaron, dodać ocet i sok z cytryny. Wymieszać z  warzywami , krewetkami i bazylią. Doprawić do smaku.
Podawać na ciepło lub zimno.





A tu sałatka z krewetkami...lekka i pyszna.Dla odmiany można ją podać w ładnym kieliszku... Przepis TUTAJ.


27 komentarzy:

  1. jejku ja nie mam pomysłu na walentynki jak narazie :(((

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakołyki! Hehe, zrobię takie dla siebie, bo i faceta nie ma, to trzeba siebie rozpieszczać :D Buziaki, zapraszam na nową notkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapraszam na nową notkę:) {http://jusinks.blogspot.com}

    OdpowiedzUsuń
  4. wszystko wyglada bardzo apetycznie ale najbardziej spodobal mi sie przepis na Bakłażan zapiekany z mozzarellą i pomidorami:))))) wow to zrobie na pewno - i chyba nawet w ten weekend:)) a co??? mam ochote to sobie juz zrobie Walentego:)))))))))) buziaki swietny wpis!!!agata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A pewnie że tak...rób rób- smacznego;-)

      Usuń
  5. Super przepis na baklazana, szkoda ze moj maz nie lubi mozzarelli:( ale sobie zrobie przy najblizszej okazji:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. DZiękuję, kochana to spobuj z innym serem

      Usuń
  6. Świetne przepisy :)Bakłażana na pewno wypróbuję :)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. No i mi się jeść zachciało:)))Świetnie wygląda:*Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda nieźle :)!

    pozdrawiam
    awesome-shadow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. ladnie to wyglada ale nie lubie ani cukinii ani baklazana

    OdpowiedzUsuń
  10. mmm ale to wszystko pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Coraz bardziej podobają mi się Twoje wpisy!
    a mogę się pochwalić, że dosyć często wpadam tutaj:P robie postępy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło... to dla mnie duża motywacja

      Usuń
  12. Same pyszności : ))) Pozdrawiam,Alice

    OdpowiedzUsuń
  13. When I looked at your pictures I recognized that I´m really hungry.

    Your food looks so yummy!

    xxx
    Rena

    http://dressedwithsoul.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  14. Mmmm...pyszności!!:)
    Kochana nominowałam Cię do Liebster Blog. Pytania znajdziesz na moim blogu.
    Będzie mi miło jeśli weźmiesz udział w zabawie!
    Pozdrawiam serdecznie**

    OdpowiedzUsuń
  15. wszystko wyglada wspaniale, pieknie udekorowane!

    OdpowiedzUsuń
  16. wygląda pięknie! na pewno coś spróbuje :) juz sie zrobiłam głodna:)

    OdpowiedzUsuń
  17. I'd eat you first- kozko

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz!!! Dodaj mnie do obserwowanych , a ja na pewno dodam Ciebie!
Thanks for your comment!!! Follow me and I will follow you back!