sobota, 15 grudnia 2012

Świąteczne , pomarańczowe ciasteczka



Cześć dziewczyny!
Dziś tak jak obiecałam coś smacznego na świąteczne dni.

Nie wiem jak Wy , ale ja nie wyobrażam sobie Świąt bez pomarańczy i cukierków Solidarności na choince (mmmm Złoty Orzech i Pistacja-NAJLEPSZE!)

Ciasteczka cieszą podniebienie i oko. Malutkie, pyszne smakołyki! Podobnie jak większość moich przepisów, ten też można wykonać wcześniej i zamrozić ( zwł, że wychodzi bardzo dużo ciasteczek).
Wg mnie idealne rozwiązanie.
 Przygotowałam jeszcze ciasteczka z M&M przepis TUTAJ.
Jak Wam idą przygotowania do Swiąt? U mnie jak na razie  spokojnie.
Zgodnie z przygotowanym planem działania to dopiero przyszły tydzień będzie szalony;-)
Pozdrawiam i zostawiam Was z przepisem.





1 kostka masła w temp pokojowej
¾  szkl cukru
2 żółtka
3 szkl mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
½ szkl soku z pomarańczy
2 łyżki startej skórki pomarańczowej
1 ½ -2 gorzkie czekolady

Masło utrzeć z cukrem po kilku min dodać po 1 żółtku i utrzeć na gładką masę.
Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i solą.
Sok połączyć ze skórką pomarańczową.
Mąkę dodawać w 3 porcjach  na przemian z sokiem pomarańczowym do masła.
Masę podzielić na 2 porcje. Wyłożyć na folię spożywczą tworząc „wałeczek”. Szczelnie zawinąć  i włożyć do lodówki na ok 30 min .
tak przygotowane  surowe ciasto  można zamrozić. Ja jednak wole zamrażać gotowe ciasteczka- BEZ CZEKOLADY. Czekoladą zdobię po rozmrożeniu.



Po wyjęciu z lodówki ciasto rozwinąć z folii. Pokroić na plastry ok 5- 7 mm.

tak jak pisałam, wychodzi bardzo dużo ślicznych ciasteczek;-)

Piec w 180 st przez ok 10-12 min. Do uzyskania złotego koloru.

Po przestudzeniu ciasteczka zamoczyć do połowy w czekoladzie lub ozdobić czekoladą.

38 komentarzy:

  1. mh, yummy, looks delicious.
    wish you a wonderful christmas time!

    maren anita

    FASHION-MEETS-ART by Maren Anita

    OdpowiedzUsuń
  2. yummmy :)
    Havea a nice weekend!

    xoxo:LittleMucli
    littlemucli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm , wyglądają pysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. mniaaaaaaaam



    new post

    WWW.LIVE-STYLE20.BLOGSPOT.COM


    XOXO

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. rób rób i pisz czy smakuja;-)

      Usuń
    2. Zrobie w tygodniu :)
      gratuluje 1001 obserwujacych :)

      Usuń
  6. ciasteczka wyglądają przepysznie,,,

    pozdrawiam serdecznie
    Marcelka Fashion


    :)

    OdpowiedzUsuń
  7. mmm.wyglądają przepysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. mmm, jak pysznie wyglądają! jak się zmobilizuje, to może zrobię takie na święta :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kochana polecam, są naprawde pyszne i dom pachnie cudownie;-)

      Usuń
  9. Mniam! na pewno spróbuję:D

    Zapraszam na konkurs do wygrania bon na buty:) http://crazy-teen-in-world.blogspot.com/2012/12/konkurs-wygraj-bon-na-buty.html

    OdpowiedzUsuń
  10. wow, wygladaja bardzo apetycznie, a ze w domu mam wielbicieli slodkosci i ciastek to bardzo chetnie takie zrobie ;) juz czuje ten zapach... :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super wyglądają, a mnie kusi, żeby je przygotować. Na moje nieszczęście jestem strasznym łasuchem.

    A powiedz mi, Ewo, czy po umoczeniu ich w czekoladzie od razu odkładasz je na talerz? Długo schną?

    Pozdrawiam serdecznie z wyspy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje i polecam.
      Przepraszam powinnam napisac.
      Mam przygotowana tacę wyłożona papierem do wypieków i po umoczeniu w czekoladzie odstawiam na 10 min do lodówki.
      Można przechowywac kilka dni w pojemniczkach na żywność, oddzielając każdą warstwe papierem
      Pozdrawiam serdecznie Ewa

      Usuń
    2. tez na nieszczescie uwielbima slodycze ( a jaszcze bardziej chipsy)

      Usuń
    3. Ależ nie ma za co przepraszać. Nic się nie stało. Tak tylko mnie to zastanowiło, a chciałam się dowiedzieć, bo niewykluczone, że uraczę nas tymi ciasteczkami. Wyglądają naprawdę kusząco, a jak pomyślę o tych dodatkach pomarańczowych... :)

      Wielkie dzięki za odpowiedź :)

      Usuń
  12. thanks for your comment! following you now.
    Pls follow back like you promised.

    Love, Carmen
    www.mydailyfashiondosis.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Mm... Wyglądają przepysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. ewuniu dziekuję za wiadomośc jak zdążę dzis to napiszę do Ciebie maila :)

    ciasteczka wyglądaja tak pysznie, że slinka cieknie :) uwielbiam Twoje przepisy i smakowite pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
  15. They look delicious and beautifully decorated.great!xx Coco

    OdpowiedzUsuń
  16. Wow wyglądają bardzo apetycznie ;) Koniecznie muszę spróbować je zrobić ;)


    w wolnej chwili zapraszam do mnie na news ;*

    OdpowiedzUsuń
  17. Love your blog! Would you like to follow eachother on Bloglovin' & GFC? Let me know and will follow back straight away,

    Looking forward to hearing from you

    http://www.kellyjade.co.uk

    Kelly xox

    OdpowiedzUsuń
  18. Oh, those look so delicious!! <3

    OdpowiedzUsuń
  19. ja właśnie skończyłam ubierać choinkę i przystrajać mieszkanie, dziś prawie cały dzień sprzątałam, zostały mi już drobiazgi do posprzątania i później pieczenie i gotowanie :) Padam na nos :)

    Świąt bez pomarańczy też sobie nie wyobrażam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. I'll eat you first Kozko.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz!!! Dodaj mnie do obserwowanych , a ja na pewno dodam Ciebie!
Thanks for your comment!!! Follow me and I will follow you back!