sobota, 14 lipca 2012

Malinowe smakołyki

Witajcie dziewczyny!
Dzisiaj coś pysznego! Tym razem pomysł na malinowy obiad!
Kurczak w panierce z orzechów włoskich z sosem malinowym oraz malinowe babeczki- bo czym jest obiad bez deseru!
Pyszny, soczysty kurczak ze słodko-kwaśnym sosem.Świetne połączenie smaków!







Kurczak w panierce z orzechów włoskich z sosem malinowym


4 piersi z kury
1 szkl drobno posiekanych orzechów włoskich
3/4 szkl bułki tartej
sól, pieprz
1/3 szkl musztardy miodowej
1/4 szkl majonezu
2 łyżki musztardy Dijon
1 łyżka posiekanej mięty


Połączyć w misce orzechy, bułkę tartą, sól i pieprz. Odstawić.
W osobnej misce wymieszać resztę składników. Oczyszczone i wysuszone piersi z kury zamarynować ok 5min w mieszance "majonezowej";-). Dokładnie obtoczyć w panierce orzechowej.
Piec kurczaka ok 15-20 min w  190 st (w połowie czasu przekręcić na drugą stronę)


Sos malinowy
1 szkl malin
3 łyżki białego octu winnego
1 łyżka cukru
1/3 szkl oleju ( nie oliwy z oliwek) 
2-3 łyżki wody (opcjonalnie)
Maliny dokładnie zmiksować z octem i cukrem.Ciągle miksując dolewać olej.Można dodać wody- ja nie dolewałam.Doprawić delikatnie solą i pieprzem.
Można przelać przez sitko- chociaż pestek jest niewiele.


Kurczaka polać sosem. Podawać z sałatką- ja dodałam jeszcze młode, pieczone ziemniaki.





Malinowe babeczki


2 szkl mąki
2 łyżeczki (płaskie) proszku do pieczenia
szczypta soli
1/2 kostki masła 
1 szkl cukru
2 jajka
1/2 szkl maślanki 
1 szkl malin posypanych delikatnie mąką


Mąkę połączyć z proszkiem dopieczenia i solą- odstawić.
Masło utrzeć z cukrem na delikatny krem, dodawać po jednym jajku.
Dodawać na przemian po połowie mąki i maślanki.Delikatnie połączyć z malinami.
Piec w 190 st 20-30 min.( ja piekłam w   formie na małe babeczki, więc czas skróciłam do 20)
Z racji, ze maliny niedługo się skończą zrobiłam podwójną porcję- wyszło 74 małe babeczki- i zamroziłam;-)


Smacznego! 


Zmykam się pakować,  jak się wyrobię to dodam potem stylizację!
Miłego weekendu!


     

12 komentarzy:

  1. mniam<3
    zapraszam do mnie na nową notkę http://monmondeefou.blogspot.com/ : *

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmmm kocham wszystko co malinowe ;) Buziaki, w wolnej chwili zapraszam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. pyszności :) szkoda że w kuchni mam dwie lewe ręce :)

    OdpowiedzUsuń
  4. o mniam - jakie smakowitosci - moze cos wyprobuje :)))))dzieki za przepisy :)) pozdrawiam pa

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaka pycha! Choć i miałam śniadanie, to i tak chcę jeść :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Polecam dziewczyny, moja córcia poprosiła o dokładkę kurczaka;-)
    dziękuje bardzo

    OdpowiedzUsuń
  7. zrobiłam dzisiaj babeczki:) wyszły wyśmienicie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, ja mam jeszcze troszkę w zamrażalniku;-)

      Usuń
  8. Hey there! Love your great blog! I just added myself to your followers for support and wanted to invite you to come follow back maybe and enter a fabulous giveaway I'm having right now!!

    Hope to see you there! Thanks so much!
    Emily

    http://emilymmeyers.blogspot.com/2012/07/chi-bling-giveaway-winner.html

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz!!! Dodaj mnie do obserwowanych , a ja na pewno dodam Ciebie!
Thanks for your comment!!! Follow me and I will follow you back!