wtorek, 19 czerwca 2012

Cytrynowy kurczak z salsą z bobu oraz kukurydzianym zabajone

Cześć dziewczyny!
Dzisiaj kolejna porcja moich popisów kulinarnych;-)
Pyszne, soczyste  piersi z kury, salsa z bobu, który mogę jeść codziennie oraz delikatny sos śmietankowo-kukurydziany,  który łagodzi smak mięsa.



Kurczak
3 piersi z kury 
skórka starta z 1 cytryny
sok z połowy cytryny
2 łyżki natki pietruszki drobno posiekanej
4 ząbki czosnku- drobno posiekane
2 łyżki oliwy z oliwek
sól, pieprz


Mięso oczyścić i wysuszyć. Z pozostałych składników zrobić marynatę, dodać mięso i zostawić na  ok 15-20 min.
Smażyć na łyżeczce oliwy( dużo tłuszczu w marynacie). Po 3 min na stronę.

Salsa
1 szkl  bobu
1 szkl kukurydzy (nie z puszki) 
1 szkl pokrojonych pomidorków koktajlowych
1 mała cebula pokrojona w kostkę
1 szkl szpinaku
1 łyżka oliwy z oliwek
1 łyżeczka soku z cytryny
1 łyżeczka posiekanej natki pietruszki
sól, pieprz


Bób ugotować ok 2-3 min. ostudzić i  obrać. Kukurydze usmażyć na łyżeczce oliwy ok 2-3 min.
Z 4 ostatnich składników przygotować sos.
W dużej misce połączyć wszystkie składniki. Odstawić

Kukurydziane zabajone
1 szkl kukurydzy
1 szkl śmietany kremówki
sól, pieprz
Kukurydze usmażyć na łyżeczce oliwy.  Zmiksować ze śmietanka. .Przecedzić przez sitko.Doprawić i podgrzać.





18 komentarzy:

  1. świetny przepis, uwielbiam bób, na pewno wypróbuje. Też bardzo lubię gotować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszności :)
    www.nenkablog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. mniam! wygląda smakowicie!!! na pewno spróbuję ten przepis :)!

    OdpowiedzUsuń
  4. jestem bo pysznym obiadku, ale jak to zobaczyłam to aż mi ślinka pociekła :) koniecznie muszę wypróbować ten przepis!
    Pozdrawiam,
    M.

    OdpowiedzUsuń
  5. aż zrobiłam się głodna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z tego co wiem wystawa potrwa do jutra czyli do 20.06. Ale zachęcam, chociażby przez wzgląd na wyjątkowość miejsca w jakim się ona znajduje;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wooow, jak to przepięknie wygląda! :) Aż zgłodniałam! :)
    Też lubie gotować, wynajdywać przepisy i wprowadzać nowości w kuchni, jak prawdziwa, idealna Pani Domu - nudy być nie może! :D

    Pozdrawiam! :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Amazing work. The pics are perfect and the post is fantastic. Thank you so much for your lovely comment on my blog!!
    Best Regards
    Miss Margaret Cruzemark
    http://margaretcruzemark.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Jaki smakowity! Przyznam, że narobilas mi smaka, a niedawno, bo jakos o 18 zjadlam obiad... Jutro zjem kurczaka :D Buziaki, zapraszam na konkurs, do wygrania bon na zakupy ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyglada przepysznie!
    Kisses
    Aga

    Check my new post
    www.agasuitcase.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda smakowicie :) uwielbiam bób; )

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale mi narobiłaś smaka lubię takie wynalazki i w czwartek u mnie na obidek będzie ja rówiez uwielbiam bub

    OdpowiedzUsuń
  13. czekam na recenzje , życzę smacznego

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja tez uwielbiam bob. Kurczak wyglada pysznie! P.S. Ciekawa jestem jaki model torebki LV sobie upatrzylas??:-)

    OdpowiedzUsuń
  15. ojejjj wygląda pysznie!!! i tak kolorowo :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz!!! Dodaj mnie do obserwowanych , a ja na pewno dodam Ciebie!
Thanks for your comment!!! Follow me and I will follow you back!